INTERAKTIVNA UČNA POT

Pri učencih kombinacija učenja v učilnicah in v naravi vzbudi več radovednosti, zanimanja, motivacije in navdiha za raziskovanje in iskanje novih znanj. Narava ti ponuja multisenzorne izkušnje, doživljaje, poskuse in raziskovanja nasploh, gibanje v njej pa ima pozitiven učinek na zdravje, razvoj, koncentracijo in posledično na učenje.

Da bi učencem zagotovili takšno obogateno učno okolje, smo v 4. razredu s pomočjo mobilne aplikacije TeachOUT izvedli naravoslovni dan, kjer so učenci na zanimiv način spoznali, raziskovali in odkrivali naravoslovno učno pot »Od kala do vodnjaka«. Slednja omogoča širše razumevanje domače pokrajine, tj. Branika z okolico, kjer je nekoč skoraj vsaka hiša imela svoj vodnjak.

Gre za igro, namenjeno naravoslovni igri na prostem, ki na osnovi GPS lokacije učence vodi od točke do točke in jim sproti odpira vprašanja in naloge.

Dan dejavnosti se je začel v učilnici, kjer so pari dobili svojo tablico. Učenci so v aplikacijo vtipkali »kodo povabila«, katera je zagotovila, da so vsi pari istočasno sodelovali v igri. Igra se je začela z uvodnimi navodili in prikazano začetno lokacijo prve točke. Ko so se pari premaknili do prve lokacije, se jim je avtomatsko odprla prva znamenitost z naslovom, vsebino in sliko. Z najdeno lokacijo – skritim zakladom in pravilno rešenim izzivom, so si prislužili prve točke. Do vsakega naslednjega skritega zaklada so se učencem izpisala navodila za pot, izrisal zemljevid z lokacijo skritega zaklada, med njenim iskanjem pa so lahko spremljali svojo lokacijo na zemljevidu. Zmagal je tisti par, ki je odkril vse skrite zaklade in uspešno rešil čim več izzivov.

Dan smo zaključili v učilnici, kjer smo si ogledali končne rezultate parov in analizirali izpeljan naravoslovni dan. Ugotovili smo, da:

  • je bil način izvedbe pouka učencem zelo všeč;
  • so jim bili izzivi zanimivi, jim kratkočasili pot ter tako prehodili kar štirinajst kilometrov;
  • so ob prehojeni poti pridobili kondicijo.

Vsekakor je uporaba mobilne aplikacije TeachOUT v pouk vnesla svežino, omogočila učinkovitejše učenje, bolj kakovostno znanje, učence lažje pripeljala do želenega cilja ter nam na kreativen in simpatičen način omogočila aktivno metodo poučevanja. Tako kot je pestra narava in dogajanje v njej, takšno naj bo tudi naše poučevanje.

Marko Curk

BRANJE NAS ZDRUŽUJE

Mesec september poteka v znamenju branja. Vsi se v tem mesecu vrnemo v šolske klopi in dobimo kup priporočil za delo v šolskem letu. Med njimi so tudi priporočila za branje. Vsi radi vidimo učenca, ki se rad vključi v debato, ki o določeni stvari že kaj ve. Razumemo pa tudi učence, ki neradi posegajo po knjigah. Razumemo jih, ne moremo pa jih kar pustiti, saj bodo tudi ti učenci nekoč rabili kaj prebrati, pa naj bodo npr. samo navodila za neko delo, za sestavljanje, popravljanje …

Prav zato je naša in naloga staršev, da učence, otroke spodbujamo k branju, k obiskovanju šolske knjižnice.

Danes smo na šoli vsi skupaj brali. Tako akcijo naredimo ob začetku branja za bralno značko – spominjamo se obletnic rojstva in smrti priljubljenega primorskega pisatelja Franceta Bevka – in aprila, ko se bralna značka zaključuje – rojstni dan danskega pravljičarja H. CH. Andersena.

Učenci so našli svoj prostor, se udobno namestili in se potopili v svet domišljije. Ob začetku ure smo se pogovorili, zakaj so izbrali ravno to knjigo, kaj jih je pritegnilo. Ob koncu ure smo jih povprašali o njihovem počutju,  kaj jim je ura pomenila.

V letošnjem letu smo za izhodišče Nacionalnega meseca skupnega branja 2022 vzeli misel irskega pisatelja in politika Richarda Steela, ki poudarja povezanost med umom in telesom, med gibanjem, športom in duševnim razvojem: »Branje je za duha to, kar je telovadba za telo.«

»Športajmo«, da bomo poskrbeli za telo in berimo, da bomo poskrbeli za naše možgančke.

knjižničarka

Današnje utrinke si lahko ogledate v galeriji Dan zlatih knjig 2022

SPREJEM PRVOŠOLCEV

V prvi razred je v letošnje šolsko leto zakorakalo 17 prvošolcev. V šolski telovadnici so bili slavnostno sprejeti ob krajšem kulturnem programu. Pozdravil in nagovoril jih je ravnatelj šole Davorin Majhenič in župan MONG Klemen Miklavič. V spremstvu učiteljic in staršev so učenci veselo odkorakali v učilnico, kjer so nadaljevali s programom. Učenci so se naučili krajšo pesmico in narisali risbico. Med tem časom je psihologinja Maja Pahor staršem podala vse potrebne informacije pred pričetkom pouka. Prvi šolski dan smo zaključili v dobri družbi in ob slastni torti.

Nekaj utrinkov si lahko ogledate v galeriji Sprejem prvošolcev

učiteljici Nevenka in Kris

ZADNJI ŠOLSKI DAN

V petek, 24. 6. 2022, se je zaključilo šolsko leto 2021/2022. Preden so učenci prejeli spričevala in se napotili čim bolj brezskrbnim počitnicam naproti, smo se s šolsko proslavo spomnili prazničnega dne – dneva državnosti. Na ta praznik se spomnimo 25. junija 1991, ko je Slovenija postala neodvisna država. Po proslavi so učenci dobili spričevala in priznanja za svoje dosežke, nato je sledila še kratka predstava Toneta Pavka: Juri Muri, v izvedbi 1. in 4. razreda ter članov dramskega krožka.

Vse utrinke si lahko ogledate v GALERIJI.

Želimo vam čudovite in nepozabne poletne počitnice.

USTVARJANJE NA RIHENBERŠKEM GRADU

Učenci 8.razreda so si v torek, 21. 6. 2022, ogledali Rihenberški grad nad Branikom. Ob 8 uri zjutraj so se izpred šole odpravili peš proti gradu. Pot je bila prijetna in sproščena. Ko so prispeli do gradu, jih je tam že čakala prijazna gospa Alenka Pavlica, ki jim je razkazala grad. Povedala jim je zgodovino gradu in pripovedovala zgodbe o življenju na njem. Povzpeli so se tudi na grajski stolp, kjer so si ogledali njegovo okolico. Po končanem ogledu, so pojedli malico in si poiskali kotiček, ki je najbolj pritegnil njihovo pozornost. Namestili so se v senčko, na travo, na klopco ali na delček obzidja in pričeli ustvarjati. Nekateri učenci so slikali s tempera barvami, drugi so risali z ogljem ali pa s svinčnikom. Ko so končali z delom so se odpravili nazaj v šolo.

GALERIJA

Prihajajoči dogodki